Samo Seymo’s work is predominantly concerned with the gaze and self-representation. Contemplating the Other Side (2014) is an experimental series born out of a photographic accident that led him to explore a variety of digital possibilities including the aesthetics of archive photography. Here, Samo captures deformations created by water reflections. His figures embrace undetermined sculptural forms, sometimes resembling painted shapes.
In this work he found inspiration in painting rather than photography. He notably cites André Combas, free figuration, and Impressionism of which his water portraits convey similar effects.
Click on any image to view the photo gallery
Le travail de Samo Seymo s’intéresse principalement au regard et à l’auto-représentation. La série Contempler de l’Autre Côté (2014) est un travail expérimental né d’un accident photographique le menant à explorer une variété de possibilités numériques, dont l’esthétique de la photographie d’archive. Ici, Samo saisit les déformations créées par les reflets sur l’eau. Ses figures adoptent des formes sculpturales indéterminées s’apparentant parfois à des formes peintes.
Dans ce travail c’est davantage la peinture qui l’a inspiré que la photographie. Il cite notamment les œuvres d’André Combas, la figuration libre et l’impressionnisme dont ses portraits sur l’eau donnent des effets similaires.